dijous, 2 de gener del 2014

Esports i Tecnologia: L’enginy dels microcotxes

Abans de l'arribada del Seat 600 els microcotxes eren una imatge habitual als nostres carrers, i molts d'ells es fabricaven a Barcelona. Per entendre aquesta història hem de remuntar-nos al primer terç del segle XX, quan el sector de l'automoció comença a cobrar força a Catalunya fins a esdevenir una de les bases de la nostra indústria.

Després de la guerra, amb moltes empreses finides o descapitalitzades, comença la recuperació de la mà de petits tallers que, pal·liant l'escassetat de recursos i les restriccions amb esforç i imaginació, aconsegueixen aixecar la indústria local. Així arrenca la producció de microcotxes, un fenomen que també té lloc a altres països d'una Europa que es recupera de la II Guerra Mundial.

Des de mitjans dels anys 40 fins a principis dels 60 a Barcelona i voltants van arribar a funcionar una vintena de constructors, tallers en la seva majoria més unes poques empreses de major envergadura, dedicats al cultiu del microcotxe i parents propers (motocarros, tricicles i motos amb o sense sidecar).

La majoria d'aquests vehicles es feien amb més ofici que mitjans usant matèries primes poc sofisticades a causa de l'autarquia (costava molt trobar alumini, per exemple) i mitjançant processos bastant artesanals. De vegades els qui empraven en ells el seu talent eren tècnics i mestres industrials formats abans de la guerra, abocats a la creació d'aquests enginys de petita grandària i construcció senzilla per falta de millors perspectives.


El Top 10 dels microcotxes barcelonesos


CLÚA


DAVID


DUNJÓ

FH

JUNIOR


KAPI


MAQUITRANS 

MOVILUTIL


MYMSA

ORIX


L’enginy dels microcotxes



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada